فروشگاه آنلاین فایل

سایت جامع فروش فایل های کمیاب

اطلاعیه فروشگاه

توجــه : پس از انجام مراحل خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود تمامی مراحل را تا دریافت کد پیگیری سفارش انجام دهید ؛ اگر نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و دوباره اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. باز هم در صورت مشکل در خرید به قسمت پشتیبانی مراجعه کنیدEmail : a.raisi7851@yahoo.com صاحبان پایان نامه هایی که در سایت ثبت شده است در صورت نارضایتی ، لطفا با فروشگاه در تماس باشید تا هرچه سریع تر برای حذف این مورد از روی سایت اقدام گردد . با تشکر

دانلود جزوه تدوین

دانلود جزوه تدوین

 

 

 

 

 

 

 

تدوین از مدون کردن می آید و در فرهنگهای  لغت فارسی ، تدوین به معنای گردآوردن ، فراهم آوردن ، تالیف کردن و یا جمع آوری متون ادبی نظیر شعر و نثر است.

 در کشور ما تدوین را همچنین Editing و یا Montage مونتاژ می شناسند. مونتاژ در فرانسه به معنی سرهم کردن، برهم سوار کردن و به هم پیوند زدن است. این اصطلاح در خاتمه جنگ جهانی اول از صنعت  ابتدا به سینما و سپس به تلویزیون آمد. بین کار یک «مونتور یا تدوینگر» فیلم و یک مهندس مکانیک تشابه زیادی وجود دارد:

نماها توسط مونتور بر اساس نظم از پیش تعیین شده سر هم می شوند. به نحوی که رشته ای از تصاویر کل معناداری را خلق کنند. این کار خیلی شبیه به یک مهندس  یا مکانیکی است که قطعات جداگانه ماشین را طوری طراحی و سرهم می کند که به ماشین مولد کارا و نیرومندی تبدیل شود.

 تدوین یکی از پیچیده ترین و در عین حال مهم ترین مرحله از مراحل مختلف تولید برنامه است که شامل مراحل هنری زیر است:

1-     گزینش تصاویر

2-      تعیین توالی برای نمایش آنها(آرایش تدوینی نماها) مطابق داستان یا موضوع برنامه.

3-   دادن نظم نهایی یا ایجاد تداوم و ریتم دقیق به نماها  وصداها و به منظور خلق بیشترین تاثیر دراماتیک و کشش عاطفی در مخاطب.

 تدوین از نگاه صاحب نظران و فیلمسازان مطرح سینما:

لف کولشوف(کارگردان روسی و اولین نظریه پرداز مونتاژ):

یک نما فی النفسه خنثی است . فقط زمانی به معنا دست می یابد که به نمای دیگر پیوند (برش یا تدوین) شود.پس مونتاژ یعنی هنر خلق معنا با به کار گیری دو نمای متفاوت.

 سرگئی آیزنشتاین(کارگردان روسی و مطرح ترین نظریه پرداز مونتاژ):

برش شیوه ای است برای قابل رویت  نمودن ارتباط دو نما اما مونتاژ بازتاب ذهنی مفهومی است که از مجاورت دو نما حاصل می شود و نمی توان عینا آن را در یک نما بر پرده نمایش داد.

 وسوالود پودفکین (کارگردان روسی و از نظریه پردازان مطرح مونتاژ):

تدوین هنر ایجاد ارتباط بین تصاویر جداگانه ای است که تماشاگر را به اندیشه و یا تفسیری فکری در مورد این ارتباط وامی دارد. تدوین که بیانگر آرمان کارگردان است موثرترین ابزار او برای کنترل و رهبری عواطف و اندیشه های تماشاگر است.

 بلابلاژ(نظریه پرداز مجارستانی سینما):

مونتاژ هنر تداعی معناست مه به جمع نماهایمنفرد معنایی بیشتر ازآنچه که ممکن است به تنهایی داشته باشد عرضه می دارد.

 رودولف آرنهایم(نظریه پرداز آلمانی سینما):

تدوین پیوند خلاقه تصاویری است که در زمانها و مکانهای مختلف ضبط شده اند.

 آندره بازن(نظریه پرداز فرانسوی سینما):

مونتاژ خلق معنایی است که در تک تک نماها موجود نیست، بلکه از جمع آنها حاصل     می شود.

 اورسن ولز(کارگردان فیلمهای همشهری کین، امبرسونهای باشکوه):

تدوین ابزاری است که کارگردان با آن شکل فیلم را در اختیار می گیرد.

 ژان لوک گدار(کارگردان و نظریه پرداز فرانسوی):

تدوین هنر میزانسن کارگردان  موضوع دو نما یکی است اما نمای دوم «وابسته» به نمای اول است. در عین حال ، دو نمای متوالی با وجود داشتن همانندی و تجانس ، در یک یا چندچیز «متفاوت»اند. این تفاوت معمولا در ابعاد(عمدتا در زاویه فیلمبرداری و فاصله دوربین از موضوع) است. مثلا در نمای دور ، باغبانی را در حال بریدن شاخه درختی می بینیم، نمای دوم از حرکت دست او و رفت و برگشت تیغه اره در شاخه است. در این نوع تدوین، یکی از شروط اصلی برای انطباق دو نما«تفاوت» بزرگ نمایی آنهاست، به ویژه این تفاوت برای انطباق (Match) از جنبه حفظ تداوم عمل باغبان ضروری است.

در تدوین تداومی که برمبنای وابستگی نماها است،تمایل به روایت مدوام و بی وقفه وجود داردو ظاهراً سیر طبیعی زندگی را دنبال یا تقلید می کند. از این رو آن را تدوین روایتی (Narrative Editing) نیز می گویند.

البته در موارد خاصی  نیز می توان از تفاوت ابعاد دو نما چشم پوشی نمود و دو نمای کاملا متجانس و یا همانند را به هم پیوند(برش) زد ، در این صورت یکی از دو حالت زیر پیش می آید:

1-     اگر هر دو نما حرکت داشته باشد، پرش خواهیم داشت و به اصطلاح پرش از نوع پرش(Jump Cut) است.

2-     اگر دو نما فاقد حرکت باشند، در این صورت از لحاظ بصری هیچ تغییری در تصویر فیلم دیده نمی شود.

در تدوین تداومی مای دوم معمولا وابسته به نمای اول است، به این معنا که نمای دوم الزاماً باید از پی نمای اول به نمایش در آید. در این گونه تدوین دو نما از لحاظ ابعاد ، با وجود تفاوت محسوس ، باید شباهت ها با فصل مشترک های گرافیکی یا بصری داشته باشند. یعنی چیزی یا بخشی از فضای نمای اول باید در نمای دوم (یا بالعکس ) دیده شود. مثل صحنه ای واحد که با عمق های متفاوت از چند زاویه فیلمبرداری شده است. آندره بازن تدوین تداومی رایج در سینمای کلاسیک هالیوود را «تدوین تحلیلی» Analytic Editing نامگذاری کرده است .

در زمان است.

 آندری تارکوفسکی(کارگردان روسی):

تدوین همان شیوه نگارش فیلمساز است . تدوین تلقی کارگردان را از ایده اصلی فیلم نشان می دهد. تدوین واپسین نمود جهان بینی اوست.

 «تدوین نیروی خلاقانه فیلم است.... و آن، فونداسیون هنر فیلم را شکل می دهد » (پودوفکین - ۱۹۱۵)

 نظریه بالا در سال ۱۹۱۵ گفته شده است و از آن موقع تاکنون تدوین یه عنوان یک هنر مهم در صنعت فیلمسازی مطرح گردیده است.

ساختار و محتوای یک برنامه به همراه ریتم کلی برنامه و شدت آن پایه و اساس تدوین را شکل می دهند.در این چند یادداشت ما بر روی ابعاد مختلف تدوین متمرکز  خواهیم شد؛ ابتدائا اجازه دهید که از تدوین تداومی شروع نماییم.

تعداد صفحات تحقیق: 52

فرمت تحقیق: ورد و قابل ویرایش



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,300 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
توجه: خرید کمتر از 10,000 تومان مشتری گرامی ، برخی بانک ها از جمله بانک ملت اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 10000 تومان را نمی دهند باتوجه به قیمت این محصول اگر در پرداخت مشکلی داشتید از کارت سایر بانک ها برای پرداخت استفاده کنید.
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
tadvin_484857_6059.zip1.6 MB