فروشگاه آنلاین فایل

سایت جامع فروش فایل های کمیاب

اطلاعیه فروشگاه

توجــه : پس از انجام مراحل خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود تمامی مراحل را تا دریافت کد پیگیری سفارش انجام دهید ؛ اگر نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و دوباره اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. باز هم در صورت مشکل در خرید به قسمت پشتیبانی مراجعه کنیدEmail : a.raisi7851@yahoo.com صاحبان پایان نامه هایی که در سایت ثبت شده است در صورت نارضایتی ، لطفا با فروشگاه در تماس باشید تا هرچه سریع تر برای حذف این مورد از روی سایت اقدام گردد . با تشکر

دانلود پایان نامه موتور جت Rolls Royce

دانلود پایان نامه موتور جت Rolls Royce

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده:

هدف از بررسی این پروژه تحلیل موتور جت Rolls Royce می باشد. بعضی از اجزای اصلی آن را مانند توربین ، محفظه احتراق و سیستم خروجی  مورد بررسی قرار داده تا از نحوه عملکرد آن آگاه شویم. برخی سیستم های جانبی موتور جت مانند محرک های جانبی، سیستم روانکاری، سیستم سوخت رسانی را معرفی کرده و انواع آن را بیان می کنیم و مزیت های هریک را نام می بریم.

 موضوع

قدرانی

اهدانامه

اعلام منحصر بودن پایان نامه پ

چکیده ت

فصل1- مقدمه 1

1-1 انواع موتور جت 1

1-1-1 موتور توربو فن 3

1-1-2 موتور توربو جت 3

1-1-3 موتورتوربو پراپ 4

1-1-4 موتور

فصل اول (محفظه احتراق) 6  

فرایند احتراق 7

انواع محفظه احتراق 9

عملکرد محفظه احتراق 11    

شدت احتراق 11

راندمان احتراق 11

پایداری احتراق 12

فصل دوم (توربین) 14

ساختار 16

فصل سوم (سیستم خروجی) 20

ساختار و محتویات 21

فصل چهارم (محرک های جانبی) 23

محرک ها و چرخ دنده ها 23

فصل پنجم (سیستم روانکاری) 26

سیستم های روانکاری 26

اجزای سیستم روغن 31

روغن روانکاری 38

فصل ششم (سیستم سوخت رسانی) 39

سیستم های سوخت رسانی 39

کنترل دستی و اتوماتیک 39

کنترل فشار (موتور توربو پراپ) 42

کنترل فشار (موتور توربو جت) 44

کنترل جریان 45

کنترل سرعت و شتاب ترکیبی 47

کنترل نسبت فشار51

کنترل الکترونیکی موتور 52

تقویت کننده سرعت و دما 52

کنترل نظارتی موتور 53

سیستم سوخت رسانی کم فشار 53

پمپ های سوخت رسانی 53

نازل های پاشش سوخت 54

گرمایش سوخت 58

اثرات تغییر سوخت 58

تقاضای سوخت60

فصل هفتم (استارت و احتراق) 62

روش های استارت 63

منابع 72

 فصل اول

     مقدمه

موتور جت نوعی موتور است که از شتاب دادن و تخلیه شاره برای ایجاد پیش رانش برپایه قانون سوم نیوتن استفاده می‌کند.

با این تعریف گسترده موتورهائی مانندتوربو جت و توربو فن و رم جت و موتور موشک ، گونه‌ای موتور جت به‌شمار می‌روند. ولی معمولاً منظور از موتور جت، توربینی است که با بیرون‌دادن گاز داغ برای گاز به‌کار می‌رود.

اصول پایه کارکرد این نوع موتورها تقریبا ساده است، هوا از طریق یک مجرای ورودی به بخش کمپرسور وارد شده و متراکم می‌شود، سپس هوای متراکم وارد محفظه احتراق شده و با اضافه شدن سوخت مشتعل می‌شود. گرمای ناشی از احتراق مخلوط هوا و سوخت باعث منبسط شدن و جریان یافتن آن به سمت انتهای موتور می‌گردد، این جریان منبسط شونده از میان یک سری پره‌های توربین عبور می‌کند که از طریق یک شفت به کمپرسور متصل شده‌اند. هوای منبسط شده توربین را به گردش در می‌آورد که در نتیجه باعث به حرکت در آمدن کمپرسور نیز می‌شوند.

زمانی که هوای منبسط شونده بخش توربین را نیز پشت سر گذاشت با سرعتی بسیار بیشتر از زمانی که وارد موتور شده از آن خارج می‌شود که این تفاوت سرعت بین هوای ورودی و خروجی رانش مورد نیاز را ایجاد می‌کند. در واقع موتورهای توربو جت شتاب بسیار زیادی به حجم کمی از هوا می‌دهند.

موتورهایی که از اصول کار موتورجت بهره‌می‌برند ولی پیشرانش در آن‌ها با ملخ انجام می‌گیردتوربو پراپ نام دارند و نوعی موتور جت به‌شمار نمی‌روند.

1-1 انواع موتور جت

1-1-1 توربوفن   Turbo Fan

1-1-2 توربوجت   Turbo Jet

1-1-3توربوپراپ        

  1-1-4 پالس جت   Pulse Jet

1-1-5 رم جت   Ram Jet

1-1-6 توربو رم جت   Turbo Ram Jet

1-1-7 اسکرم جت   Scram Jet     

1-1-8 توربوشفت   Turbo Shaft

1-1-1 موتورهای توربو فن

موتورهای توربوفن در حقیقت چیزی میان موتورهای توربوجت و توربو پراپ هستند. بازده موتورهای توربوفن بسیار زیاد است، و به همین علت هم در بسیاری از هواپیماهای مسافربری و ترابری در سرعت های ساب سونیک Sub Sonic از آن ها استفاده می شود. در موتورهای توربوفن، ابتدا هوا کمپرس شده سپس وارد اتاقک احتراق می شود و بعد از احتراق از طریق شیپوره یا نازل خروجی خارج شده و در طی این فرایند، نیروی تراست لازم را جهت رانش هواپیما به جلو تامین  می نماید. البته در موتورهای توربوفن، مقادیر دیگری از هوا از طریق کنارگذر نیز عبور داده می شود که در نهایت به گازهای خروجی داغ پیوسته و نیروی تراست را افزایش می دهد. تفاوت موتورهای توربوفن با توربوپراپ در این است که موتورهای توربوپراپ، فن یا ملخ ایجاد کننده تراستشان در خارج از پوسته موتور قرار گرفته اما در موتورهای توربوفن، ملخ یا فن تولید کننده تراست کاملاً در درون پوسته موتور قرار گرفته است.

فن عبارت است از یک پروانه یا پنکه بزرگ که در اثر چرخش ، جریان هوای زیادی را ایجاد می کند.با اتصال یک فن به یک موتورجت ، موتور توربوفن حاصل می شود . فن، یک جت سرد ایجاد می کند، بنابراین در موتورهای توربوفن دو جت وجود دارد که یکی جت گرم که از انتهای موتور خارج می شود و دیگری جت سرد که از داخل پوشش و مجرایی که فن را احاطه کرده است خارج می شود . اولین بار در سال 1936 فرانک و یذل طرح موتور توربوفن را به ثبت رسانید و اولین هواپیما با موتور توربوفن ، یک هواپیمای مسافربری با نام وی.سی-10 بود که در سال 1959 پرواز کرد.

1-1-2 موتور توربوجت

موتورهای توربو جت، بیشتر بر نیروی تولیدی از گازهای خروجی اتکا دارند. در موتورهای توربوجت، ابتدا، هوا وارد کمپرسور شده و متراکم می گردد. اما چون این هوا با سرعت نسبتاً زیادی وارد موتور گردیده برای احتراق مناسب نمی‌باشد و بیشتر سوخت مصرف شده، بدون اشتعال هدر می رود. به همین دلیل هوا به قسمت دیفیوزر یا همان کاهنده سرعت فرستاده می شود تا از سرعت آن کاسته شود. در دیفیوزر، ابتدا از سرعت هوا کاسته و بر دما و فشار آن افزوده    می شود. سپس این هوای آماده برای احتراق، به اتاقک احتراق فرستاده می شود. در اتاقک احتراق یا Combustion

 Chamber، هوا ابتدا وارد لوله احتراق گشته، با سوخت مخلوط شده سپس محترق می گردد. قسمتی از نیروی حاصله از این احتراق صرف گرداندن توربین شده و مابقی برای تولید نیروی رانش به کار می رود. گاهی در هواپیماهای توربوجت، بعد از شیپوره خروجی یا نازل، قسمتی به نام پس سوز یا After Burner قرار می دهند که بر نیروی تراست         می افزاید.

توربوجت از انواع موتورهای پیشران در صنعت هوایی است که از پنج قسمت اصلی تشکیل شده است:

  • ورودی یا مدخل
  • کمپرسور یا متراکم کننده
  • محفظه احتراق
  • توربین
  • نازل یا خروجی

اولین هواپیما مجهز به موتور جت و توربوجت اچ.ایی-178 ساخت آلمانی ها بود ، با به کارگیری هواپیما بوئینگ 707 و دی.سی.هشت ساخت مگ دانل داگلاس ، خطوط مسافربری با هواپیما جت نیز آغاز بکار کردند .

تعداد صفحات پایان نامه: 87

با فرمت ورد و قابل ویرایش



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 13,300 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
motor-jet_470636_3796.zip28.7 MB